SsangYong posa els seus ulls a la Xina i s'allunya dels Estats Units
Compartir:  Compartir en FacebookCompartir en TwitterCompartir en Google+Compartir por correoCompartir en PinterestCompartir en Whatsapp


ssangyong xlv tivoli 4 SsangYong pone sus ojos en China y se aleja de Estados Unidos

Mahindra & Mahindra és propietària de SsangYong desde que la va rescatar en 2011 de la fallida. SsangYong és el quart fabricant de Corea per grandària, però mou volums petits (144.764 vehiculos en 2015) i no és rendible. Créixer és una de les claus per a aconseguir aquesta rendibilitat cada vegada més pròxima i potenciar la seva presència a la Xina sembla ser la solució a ulls de Pawan Goenka, qui és director executiu de Mahindra.

Mahindra ha tractat durant anys desembarcar als Estats Units, però han estat molts els problemes que han fet que anys després la marca solament continuï comercialitzant tractors en territori nord-americà. Fa poc també sonava amb força la irrupció de SsangYong als Estats Units, encara que ara sembla que la signatura coreana prefereix centrar-se en mercats ja existents, on l'expansió és més senzilla.

ssangyong korando nuevo motor diesel cambio automatico 6 SsangYong pone sus ojos en China y se aleja de Estados Unidos

Si SsangYong volgués entrar als Estats Units hauria de crear des de zero una xarxa de distribució, a més de llaurar-se una imatge de marca. A la Xina ja tenen treball fet en aquest aspecte, ja que SsangYong comercialitza els seus cotxes al país asiàtic. Fabricar cotxes a la Xina per al mercat local podria ser una de les vies de creixement per a SsangYong, atès que d'aquesta manera la signatura podria oferir els cotxes a preus més competitius.

En 2014 SsangYong va vendre a la Xina 11.976 unitats, encara que en 2015 les vendes al país asiàtic es van desplomar fins a les 2.460 unitats, una xifra ridícula comparada amb els 24,6 milions de cotxes venuts al país. Malgrat aquest enfonsament i a la crisi a Rússia, que copava el 20% de les exportacions de la marca, SsangYong va aconseguir en 2015 superar, per poc, les vendes de l'any anterior.

ssangyong-rexton-w-3

SsangYong podria enfrontar-se a diversos reptes difícils per a la seva aposta per la Xina. D'una banda la majoria de fabricants globals ja tenen joint-ventures creades amb socis xinesos, la qual cosa podria dificultar trobar un soci. Al mateix temps, donada una sobrecapacitat de producció a la Xina, no és tan fàcil com abans rebre el vistiplau del govern per a associar-se amb un fabricant local i començar a produir. Malgrat les adversitats, SsangYong creu a la Xina.

No obstant això, la idea d'entrar en el competit mercat nord-americà no desapareix dels plans de SsangYong, encara que perd manxa i es posposa fins que es busqui la millor estratègia comercial. Per a començar haurien de tenir un model que complís amb els requisits d'homologació estatunidenques i això retardaria els resultats de creixement en el temps.

Font – automotivi News Europe

L'article SsangYong posa els seus ulls a la Xina i s'allunya dels Estats Units ha estat originalment publicat en Actualitat Motor.

Totes les notícies
 
acolor.es - Diseño de paginas webbuscaprat.com - Guia comercial de el prat
aColorBuscaprat