En els salons de l'automòbil cobren molt protagonisme alguns prototips extravagants que no solen arribar a producció, però és possible que la seva tecnologia s'apliqui a models més convencionals. En poques ocasions aquests concept cars arriben a producció, i molt menys mantenint tot el disseny i enginyeria que la marca mostra en la cita. Avui ens hem portat una sorpresa, i és que Pininfarina produirà l'H2 Speed Concept que veiem en les imatges de la mà de Mahindra.
El Pininfarina H2 Speed Concept va ser presentat en el Saló de Ginebra i semblava simplement això, un concept que mai arribaria a produir-se. Més enllà de l'atractiu disseny exterior, aquest vehicle compta amb un propulsor elèctric alimentat per pila d'hidrogen d'altes prestacions i un xassís de competició homologat per la FIA (Federació Internacional d'Automobilisme). Les prestacions que aconsegueix aquest vehicle de propulsió en posterior són un 0 a 100 km/h en 3,4 segons i una velocitat punta pròxima als 300 km/h.
Com dèiem, aquest Pininfarina H2 Speed Concept serà portat a producció com un vehicle de competició i de la mà del fabricant indi Mahindra. La seva comercialització serà molt exclusiva, i és que sembla ser que únicament es comercialitzaran 10 unitats d'aquest supercoche elèctric i, segons declaracions de Mahindra, serà exclusivament per a “gentlemen drives”.
El CEO de Pininfarina, Silvio Prieto Angori, declarava a Automotive News que ja tenen alguns compradors en la seva llista i que cada unitat costarà aproximadament 2,5 milions de dòlars, uns 2,22 milions d'euros al canvi actual. Aquests “gentleman” no podran gaudir dels seus cotxes fins d'aquí a uns mesos, i és que Pininfarina afirmava que esperen poder començar a treballar en 12 o 14 mesos.
El dubte queda en què si la producció d'aquestes 10 unitats per a circuit surt rendible, arribarem a veure posteriorment unitats aptes per a la circulació en vies públiques?
L'article Aquest Pininfarina H2 Speed Concept arribarà a comercialitzar-se, però només 10 unitats ha estat originalment publicat en Actualitat Motor.